Trasa z Aten przez Hydrę do Salaminy

Słoneczna Hellada zaprasza w lazurowego morza kolory. To tutaj odkryjesz magiczne ślady starożytnych bohaterów mitologii. Achilles, Maraton, Eskulap, Epidauros i Salamina wszystko poznasz i dowiesz się więcej w tych wspaniałych okolicznościach przyrody.
Trasa podobna do trasy zatoki Sarońskiej dla tych, którzy chcą intensywniej zwiedzać i dużo więcej żaglować i mają już jakieś żeglarskie doświadczenie.

Trasa śladami historii greckiej z finałem pod Salaminą...długość ok 140 Mm spokojnej żeglugi po wodach Zatoki Sarońskiej. Pożeglujemy z Aten przez Hydrę do Salaminy. Lekkie żeglowania średnio po 30Mm - 8godziny dziennie.
Biel żagli, kąpilele słoneczne i wodne oraz zwiedzanie miejsc które są śladami starożytnej historii Hellady.

Kiedy żeglować: Najlepszy czas do żeglowania to kwiecień do czerwca i wrzesień do listopada

Miejsca, które warto odwiedzić:

Dzień 1 Ateny

Stolica i największe miasto w Grecji. Pełne histori i zabytków starożytności.
Ze słynnym Akropolem na czele.

Dzień 2  Epidauros

Epidauros było w starożytności, obok Aten, Delf i Olimpii, jednym z najważniejszych centrów greckiej kultury i jednym z najsławniejszych sanktuariów i uzdrowień świata helleńskiego.Wspaniała świątynia Asklepiosa i teatr.. Widownia mieści ponad 14 tysięcy widzów. Teatr cechuje się doskonałą akustyką, wskutek czego szept czy szelest na scenie słychać było nawet w najbardziej oddalonym rzędzie.

Dzień 3 Wyspa Hydra

Saint Tropez Grecji. Miasto artystów. Leonard Coehen zamieszkiwał na wyspie i stworzył większość ze swoich utworów. To tutaj co roku świętuje się wyzwolenie wysp greckich z osmańskiej niewoli. Na wyspie jest zakaz posiadania wszelkich pojazdów mechanicznych. Cały transport odbywa się na osłach. Nawet do budowy domu materiały jeżdżą osiołkami.

Dzień 4 Poros na wyspie Poros

Poros (Dostatek)Wyspa znana z mitologii. Oddzielona od Peloponezu tylko 200 metrowym kanałem, którym przepłyniemy w drodze na Hydrę.

Dzień 5 Egina na wyspie Egina

Królem tej wyspy był dziadek Achillesa..obecnie jest słynna z upraw sadów orzeszków pistacjowych.

Dzień 6 Salamina na wyspie Salamina

To tutaj odbyła się najsłynniejsz bitwa starożytności, w której mała flota grecka pokonała Persję..
wynik tej bitwy zmienił bieg historii świata …

Dzień 7 Ateny

Wracamy do miasta w którym zaczęliśmy nasz rejs.

Po przyjeździe do mariny rozpakowujemy prowiant, przydzielamy kabiny, określamy wachty i spotykamy się na szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i zachowania się na jachcie. Po zakończonym szkoleniu czas wolny, do 9 rano w niedzielę. W niedzielę rano wychodzimy w morze i kierujemy się na południe. Przez kolejne 5 dni odwiedzamy miasta, mariny i urokliwe zatoki greckich wysp wraz ze zwiedzaniem miejsc oznaczonych na mapie niebieską łezką. Podczas rejsu uczestnicy przechodzą podstawowe szkolenie żeglarskie. Codziennie jesteśmy w innym porcie, innej marinie. Podczas rejsu nie zabraknie czasu na zakupy u miejscowych rybaków, wędkowanie, nurkowanie, nocne imprezy w uroczych restauracyjkach i długich spacerów przy wschodzie lub zachodzie słońca. Gwarantujemy zdobycie żeglarskich umiejętności a wszystko to w doborowym towarzystwie w atmosferze śmiechu i dobrej zabawy.

Przykładowy plan dnia:
- czas wstawania i łazienki
- 9.00 śniadanie
- 10.00 wypływamy
- 14.00 postój w zatoce kąpiele w słońcu i w wodzie i obiad ( posiłki przygotowujemy samodzielnie na jachcie)
- 15.00-18.00 żeglujemy do portu na nocleg
- 19.00 jesteśmy w porcie zacumowani, czas na kolację, zwiedzanie, wyjście na miasto, degustację miejscowych specjałów...

Dojazd: W celu jak najlepszej ceny lotu, dobrze jest zaplanować wyjazd z dużym wyprzedzeniem.

Kiedy i gdzie żeglować w Grecji... czytaj więcej O greckim wietrze Meltemi... czytaj więcej

Kliknij tutaj i zapisz się na ten rejs do Salaminy.

Udostępnij ten artykuł: facebook twitter linkedin